Când ai mers mai întâi cu Mazda CX-7 şi apoi ai de făcut un test cu CX-5, prima presupunere ce vine logic este că vei avea de-a face cu un model mai mic al primului SUV al constructorului japonez. Şi totuşi nu este deloc aşa, deoarece ultima apariţie a celor de la Mazda are aproape aceleaşi dimensiuni! Practic, CX-5 este o maşină care respectă întocmai rigorile clasei, de la parametrii tehnici la cei tridimensionali.
Estetic, noua Mazda CX-5 se prezintă excelent, iar culoarea albastră metalizat a maşinii de test o avantajează din plin. Proiectanţii n-au făcut rabat din linii alungite, curbe şi tot felul de umbre care se pierd una în cealaltă, iar rezultatul este spectaculos. Fără îndoială, la ora actuală este unul dintre cele mai arătoase SUV-uri, lucru demonstrat şi de uşurinţa cu care întoarce capetele pe stradă. Aminteşte de CX-7, căruia cel mai probabil îi va lua locul treptat, dar este totuşi o apariţie nouă, cu personalitate proprie, dar ascendenţă clară ţn familia Mazda.
Oarecum surprinzător, modelul de la test a fost dotat cu un motor pe benzină. O alegere care nu prea se va regăsi în planul clienţilor români, al căror obicei de a se orienta spre propulsoare diesel la maşinile de pe acest segment este mult mai frecvent. În versiunea 4x4, "benzinarul" de 2.0 litri oferă 160 CP, în timp ce versiunea cu tracţiune pe două roţi beneficiază de un surplus de 5 CP. Pentru fanii diesel, CX-5 vine cu motorul 2.2 în două variante de putere: 150 şi 175 CP. Transmisia este disponibilă într-o cutie manuală, cu şase rapoarte, sau una automată, cu acelaşi număr de viteze, de ultima având parte în cadrul testului. Ansamblul motor-transmisie lucrează excelent împreună, iar asta s-a văzut mai ales în eficientizarea consumului. După cifrele oficiale, CX-5 ar trebui să înghită 8,1 litri în mediu urban. În test am avut parte de o valoarea neaşteptat de apropi