Sindicaliştii Regiei Autonome de Transport Bucureşti îşi apără colegul implicat în accident şi susţin că datorită acestuia tehnicianul de 66 de ani a scăpat cu viaţă.
Reprezentanţii RATB resping părerea lui Mircea Lucescu, publicată de „Gazeta Sporturilor", şi potrivit căreia vatmanul n-ar fi frânat şi ar fi intrat intenţionat în maşina condusă de tehnicianul celor de la Şahtior.
Astfel, conducătorul de tramvai de pe linia 1 a respectat normele de circulaţie preventivă şi a făcut tot posibilul pentru evitarea impactului. „Acesta a utilizat toate sistemele de frânare cu care este dotat tramvaiul, frâna electrodinamică de serviciu, frâna electrohidraulică de oprire şi staţionare şi frâna electromagnetică cu patină, pentru situaţii deosebite", se arată în comunicatul Regiei. Şefii RATB susţin că distanţa mică dintre tramvai şi autoturism n-a permis oprirea tramvaiului şi evitarea totală a accidentului.
Gravitatea impactului a fost redusă
Vatmanul care se afla în tramvaiul care a izbit maşina lui „Il Luce" are o vechime de 19 ani şi în toată această perioadă n-a fost implicat în accidente rutiere din culpă proprie. „Am făcut tot posibilul pentru evitarea impactului. Am avut o reacţie cât se poate de rapidă şi am acţionat toate sistemele de frânare de care dispune tramvaiul. Dacă era un conducător mai puţin experimentat în locul meu, nu reacţiona atât de prompt", a declarat Marian Bartoc (foto).
Şeful RATB îşi apără angajatul
Noul director al Regiei Autonome de Transport Bucureşti, Viorel Popescu, a declarat pentru „Adevărul" că declaraţia lui Mircea Lucescu nu are nicio susţinere.
„Nici măcar nu există concepţia aceasta de a lovi intenţionat o maşină aflată pe linia de tramvai, pentru că, în primul rând, vatmanul respectiv ştie că ar afecta traficul, ar da peste cap circulaţia altor tramvaie şi colegii lui nu ş