O cehoaică de zile mari, ce să mai zicem...
Trebuie să recunosc faptul că noua Skoda Superb mi-a schimbat părerea despre acest brand. O percepeam şi eu, ca tot românul, ca o maşină "estică" modificată pe alocuri de inginerii germani. Aşa, păstrând proporţiile, un fel de Logan făcut cu nemţii... Ei bine, lucrurile, clar, nu stau aşa.
DESIGN. Dacă designul exterior este original, elegant şi totodată suficient de agresiv, la interior Passatul cu care împarte aceeaşi platformă iese din plin la suprafaţă. Materialele sunt de calitate, comenzile sunt amplasate exact acolo unde erai obişnuit (dacă ai mai condus vreo maşină din grupul Volkswagen), iar multitudinea de opţiuni – la urma-urmei, am mers cu un full option – te face să te gândeşti mai mult la o maşină care se îndreaptă către clasa "executive" decât spre "family sedan". Pentru că da, ai de toate – de la magazie de CD-uri la navigaţie...
POWER ON. Extrem de stabilă, Skoda Superb ia bine virajele şi te face să abuzezi din plin de puterea motorului. Cei 170 de CP în varianta 2.0 TDI sunt suficienţi şi apropie limuzina de segmentul sport; acest lucru nu te face însă decât să te gândeşti cum ar fi dacă ai merge cu un propulsor de 3,6 L FSI ce dezvoltă 260 CP – motorizarea maximă a gamei. Cutia DSG este destul de comodă, dar nu te mulţumeşte pe deplin. Motorul are tot ce îi trebuie, dar la acceleraţiile bruşte nu poţi să scapi de senzaţia de "căzut în nas" atunci când DSG-ul schimbă treapta. Sau poate că la motorizările pe benzină DSG-ul se comportă mai lin.
Noi am testat
Motorizare: 2,0 L/170 CP
Cutie: DSG
Viteză maximă: 220 km/h
Acceleraţie: 0-100 km/h: 8,8 s
Consum: 6,1/7,8/5,1 l
NewsCEL MAI FIABIL. Pentru al doilea an consecutiv, BMW X3 este premiat la categoria "Calitate". Prestigiosul Premiu "Gelber Engel" es