Silvio Berlusconi, omniprezent în presă, a reuşit să reducă distanţa între dreapta şi stânga, chiar dacă ultima rămâne în fruntea intenţiilor de vot cu o lună înainte de alegerile generale care vor avea loc la 24 şi 25 februarie în Italia.
"Dreapta a înregistrat, cu siguranţă, o creştere importantă mulţumită campaniei televizate a lui Silvio Berlusconi", comentează pentru AFP un expert în sondaje, Renato Mannheimer.
Potrivit unui calcul al cotidianului La Stampa, fostul şef al Guvernului a totalizat, în perioada 24 decembrie-14 ianuarie, peste 63 de ore la radio şi la televiziune, urmat de către succesorul Mario Monti (62 de ore).
"Berlusconi este un vânzător excelent, el este de neînvins în campaniile electorale", constată unul dintre aliaţii lui Monti, Pier Ferdinando Casini, liderul democraţilor creştini, care dezvăluie totodată că Il Cavaliere este departe în sondaje faţă de scorul său (38%) de la ultimele alegeri din 2008.
În opinia lui Mannheimer, "asistăm la o ascensiune a dreptei şi trebuie urmărită cu atenţie, fiindcă în Italia orice se poate întâmpla". Dar "nu cred într-o victorie a dreptei, distanţa rămâne în continuare între 7% şi 10%" în intenţiile de vot, adaugă el.
La începutul lui decembrie, Poporul Libertăţii (PdL), partidul lui Silvio Berlusconi, stătea prost în sondaje, având mai puţin de 15% în intenţiile de vot, din cauza unor disensiuni interne şi nehotărârii lui Il Cavaliere privind participarea la cursa electorală.
Din momentul în care Berlusconi a decis, în urmă cu şase săptămâni, să iasă în faţă şi să conducă personal campania, partidul său a câştigat aproximativ cinci puncte, situându-se, potrivit celor mai recente sondaje, între 18% şi 20%. Împreună cu aliaţii săi, mai ales Liga Nordului, tabăra sa s-a situat la aproximativ 26-28%.
La rândul său, principala formaţiune de stânga, Partidul Democ