Sindicaliştii de acolo se tem că centrul va fi închis în 2010 şi că 2.300 de persoane vor rămâne fără slujbe
Craiova ar urma să producă circa 700.000 de unităţi Ford anual
Abia s-a uscat cerneala otrăvită a presei germane alimentată de sindicaliştii şi politicienii locali la adresa gigantului finlandez Nokia, că a apărut un nou măr al discordiei. „Mă întreb dacă există viitor pentru uzină. (...) Dacă vom eşua să aducem la Köln o parte din producţia noii generaţii de motoare în trei cilindri, viitorul este foarte întunecat“, s-a plâns şeful sindicatului Ford Europa, Dieter Hinkelmann într-un articol din revista Automobilwoche arătând cu degetul spre România.
El susţine că fabrica de la Craiova, cumpărată de Ford anul trecut, le-ar putea sufla comenzile pentru motoarele în trei cilindri celor 1.200 de angajaţi din fabrica Ford de la Köln, ceea ce ar putea duce la închiderea acesteia în 2010. În prezent, la Köln, se produc 200.000 de motoare pe an, iar toate sunt exportate în SUA, în virtutea unui contract care expiră în 2010. Revista germană precizează că gigantul auto, care a cumpărat falimentara Automobile Craiova de la statul român pentru 57 de milioane de euro, vrea să producă noua generaţie de motoare Ford în România.
Sindicaliştii şi politicienii germani ar putea avea astfel un nou motiv de discuţii aprinse privind politica marilor grupuri industriale de a se muta din ce în ce mai spre Est, în căutarea unei forţe de muncă mai ieftine şi, evident, a unor profituri mai mari. Ford va amâna un eventual anunţ cât mai mult timp posibil, exemplul Nokia fiind destul de elocvent despre ce înseamnă furia sindicatelor şi a opiniei publice din Germania. Primul model Ford care va ieşi pe poarta de la Craiova va fi din gama comercială, respectiv Transit Connect. Se estimează că producţia Ford în România va ajunge la circa 700.000 de unităţi