Dacă un lider mondial, cum este Eurocopter, nu se califică nici măcar pentru negocieri la privatizarea unei fabrici, atunci la ce se pot aştepta alţi investitori interesaţi de afaceri în România? Soţul dnei Bijboacă a comis-o iar. După blătuirea licitaţiei pentru ca avionul Spartan să aterizeze la Forţele Aeriene, Atanasiu mai dă o gherlă cu larg ecou internaţional. A blocat privatizarea IAR Ghimbav, respingând de la negocieri firma Eurocopter SAS Franţa, în condiţiile în care nu există altă ofertă! Angajamentele publice ale premierului Tăriceanu pentru privatizarea uzinei din Braşov sunt demolate, aşadar, de manevrele ministrului Atanasiu, trimis să gestioneze interesele statului la AVAS.
Haos sau minciună? Prostie sau corupţie? Oricare dintre variantele de răspuns cad în spinarea premierului, care nu poate gestiona economia nici atunci când are toate pârghiile în mână. Comunicatul AVAS este o mostră de bătaie de joc la adresa investitorilor, puşi pe fugă de asemenea tratament. Dacă un lider mondial, cum este Eurocopter, nu se califică nici măcar pentru negocieri la privatizarea unei fabrici, atunci la ce se pot aştepta alţi investitori interesaţi de afaceri în România?
Nu cred că momentul ales de clanul Bijboacă să dea lovitura sub centură este întâmplător. Ieri, toată lumea era cu atenţia pe demiterea lui Băsescu, aşa că şansa de a trece neobservată o decizie scandaloasă a AVAS era mai mare. Mai vine şi week-end-ul, şi până luni se uită, şi-a făcut banda socotelile. Metoda este veche, o şi descrie rapsodul: "când fură hoţii caii, noaptea, pe fulgerătură".
Într-o perioadă foarte proastă pentru stabilirea rating-ului de ţară, motivele scăderii acestuia nu trebuie căutate în reaua voinţă a evaluatorilor. Ele sunt oferite en-gros de autorităţile române. Pe lângă scandalul politic, în toi la Bucureşti, vin şi alde Bijboacă să toarne gaz peste foc