România este pe locul 4 în lume în ceea ce priveşte viteza accesului la internet. Cu toate acestea, numărul românilor care utilizează internetul este relativ scăzut, în condiţiile în care acesta este esenţial pentru dezvoltarea economică a oricărui stat.
Conform directorului de cabinet al ministrului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, Emil Zahan, ministerul din care face parte are o strategie clară de a asigura infrastructura necesară informării şi luării deciziilor în conformitate cu perioada în care ne aflăm. „Suntem într-o amplă campanie de alfabetizare digitală, de incluziune digitală şi am identificat problematica la nivel local", a declarat Emil Zahan, miercuri, în cadrul conferinţei INET Bucureşti. El consideră că „există nevoia unei culturi informaţionale care să fie introdusă în curricula de învăţământ până la cel mai înalt nivel".
Alfabetizarea digitală, pe agenda Uniunii Europene
În România, internetul nu este un lux, ci o necesitate. Alfabetizarea digitală este esenţială, fiind la fel de importantă ca încrederea în mediul online. „Oamenii trebuie să aibă încredere că sunt protejaţi online şi offline", a declarat Neelie Kroes, Comisarul european pentru Digital Agenda, în cadrul aceleiaşi conferinţe. „Lucrăm la o strategie privind securitatea pe internet, care va cuprinde o serie de măsuri obligatorii. Drepturile şi libertăţile omului sunt esenţiale, de aceea ele trebuie impuse şi pe internet".
Care este viitorul Internetului în România?
80% din afaceri vor fi pe tablete în următorii doi ani, crede Radu Jugureanu, eContent Department Manager în cadrul SIVECO. În ianuarie 2010, în România existau aproximativ 7 milioane de utilizatori ai Internetului. Ţara noastră se află pe locul 38 în lume în privinţa numărului de persoane care utilizează Facebook. „Portalul educaţiei româneşti, edu.ro, este unul dintre cele mai căuta