Desi toti managerii ori antreprenorii din mediul online spun ca internetul va creste, exista insa si factori care stau in calea dezvoltarii acestuia, unul dintre ei fiind preferinta advertiserilor, mai ales in criza, pentru alte canale de promovare, in special pentru televiziunea.
Unul dintre elementele care stau la baza acestei preferinte este si faptul ca romanii nu sunt la fel de transparenti precum este acest mediu, afirma Alexandre Almajeanu, investitor francez de origine romana care s-a implicat in site-uri precum Metropotam.ro, eRepublik.com sau Balaur.ro.
“Intr-adevar, lipsesc cateva sute de milioane de euro in piata de publicitate online sau in cea de comert electronic. Ramane ca acest gol sa se umple mai incet sau mai rapid, in functie de actorii care vor intra pe piata. Dar cred ca vin din ce in mai multi straini care fac business in online si acesta da un sentiment pozitiv, pentru ca odata cu cresterea competitiei, tot sistemul se amelioreaza. De exemplu, in strainatate actorii din internet se simt parteneri, ceea ce este opus mentalitatilor romanesti. Pentru ca aici daca pui la o masa zece persoane cu experiente cat de cat comune, dupa doua ore pleaca in directii care nu au niciun sens”, explica omul de afaceri, plecat in anii ’80 in Franta si care in prezent este stabilit in Belgia.
Piata de publicitate online era anul trecut estimata la 15,4 milioane de euro, conform datelor asociatiei industriei romanesti de publicitate pe internet IAB Romania si companiei de consultanta financiara PricewaterhouseCoopers Romania, in timp ce piata de comert electronic va ajunge in 2010 la 350 de milioane de euro.
Comparativ, investitiile nete in publicitate online in Franta au fost estimate anul trecut la 2,11 miliarde de euro, potrivit Institutului de cercetare si studii publicitare (IREP) si France Pub (departamentul de cercetare al grupului He