Vincon, unul dintre principalii producatori de vin de pe piata locala, a inregistrat in primele zece luni ale acestui an vanzari de 28,1 mil. euro, in crestere cu 23% comparativ cu perioada similara din 2007.
Compania si-a stabilit pentru 2008 un target de circa 40 mil. euro.
"Bugetul din 2008 are toate sansele sa fie atins. Este foarte importanta in atingerea targetului luna decembrie, care din pacate este marcata de criza financiara mondiala. Pentru 2009 ne dorim sa depasim pragul celor 40 milioane de euro", a spus Dan Ghejan, directorul de marketing si vanzari al companiei.
Lunile noiembrie si decembrie, care in mod traditional genereaza cele mai mari vanzari dintr-un an, aduc aproximativ 25% din cifra de afaceria a Vincon.
Printre producatorii care si-au anuntat estimarile legate de vanzarile de la acest sfarsit de an se numara, pe langa Vincon, Cotnari si Jidvei. Astfel, Cotnari preconizeaza ca va realiza in perioada noiembrie-decembrie a acestui an vanzari de peste 8 mil. euro, adica 28% din cifra de afaceri de circa 30 mil. euro, in timp ce Jidvei spera ca Sarbatorile sa-i aduca 12% din bugetul acestui an.
In portofoliul Vincon, brandul cu cele mai mari vanzari din punctul de vedere al valorii, este Beciul Domnesc, iar dupa volum este Muscatel. Beciul Domnesc a inregistrat in primele zece luni ale acestui an o crestere in valoare de 40% fata de aceeasi perioada a anului trecut, pana la peste 7 mil. euro.
"Anul 2008 a fost unul foarte bun pentru industria vinului deoarece investitiile facute in aceasta industrie in anii anteriori au dus la o crestere mult mai accentuata a consumului de vin in comparatie cu anii anteriori", a adaugat Ghejan.
El spune ca in 2008 producatorul a derulat investitii in plantarea de vita-de-vie, productie, dezvoltarea de produse noi si comunicare.
"Am inceput plantarea unor suprafete