Societatea a acumulat în ultimii trei ani restanţe salariale de 830.000 de lei, situaţia fiind una destul de delicată
Compania Construcţii Aeronautice Ghimbav şi-a programat pentru acest an, potrivit proiectului de Buget de Venituri şi Cheltuieli care va fi supus aprobării acţionarilor pe 24 aprilie, un profit de 1.000 de lei, după ce, potrivit rezultatelor preliminate, a încheiat 2011 cu pierderi de 567.757 lei. Veniturile societăţii ar urma să ajungă la 840.000 de lei, în timp ce cheltuielile programate pentru acest an ar ajunge la 839.000 de lei. Cifra de afaceri a companiei a scăzut anul trecut de peste şapte ori, de la 3,691 milioane de lei la 489.442 de lei.
De asemenea, acţionarii vor analiza şi planul de restructurare a personalului, din cei 22 de angajaţi urmând să mai rămână doar 7. Potrivit planului de restructurare propus de companie, cei 15 disponibilizaţi vor beneficia de prevederile articolului 7 al OUG 116/2006 privind protecţia socială acordata persoanelor disponibilizate prin concedieri colective efectuate ca urmare a restructurării şi reorganizării unor societăţi comerciale cu capital majoritar de stat. Adică un salariu un salariu mediu net pe economie din luna ianuarie a acestui an, indemnizaţie de şomaj şi un venit lunar de completare.
Compania a acumulat în ultimii trei ani restanţe salariale de 830.000 de lei, situaţia fiind una destul de delicată. Totuşi, societatea putea fi vândută în 2006. Atunci partenerul american al companiei, Liberty Aerospace, era foarte interesat de o asociere cu ICA Ghimbav şi chiar de cumpărarea societăţii, dar AVAS-ul a amânat luarea unei decizii în acest sens.
După apariţia crizei, americanii s-au retras încet, reducând treptat comenzile către fabrica de la Ghimbav, ceea ce a făcut ca numărul angajaţilor să scadă de la 140 în 2009 la… doar 7 din luna iulie a acestui a