Pentru anul 2007, fiecare angajat al companiei producatoare de echipamente si solutii pentru birou Xerox Romania primeste in medie 2.300 de euro pentru training. Anul trecut, acestia au avut de parte de o medie de 4 zile de training.
"Ne axam foarte mult pe oameni pentru ca de fapt nu e un slogan si nu e un mit, intr-adevar oamenii sunt cel mai mare asset (activ - n. r.) pe care il poate avea o companie", explica Simona Simion-Popescu, HR & Lean Six Sigma Manager.
Ea este de parere ca, dupa cum evolueaza lucrurile si cu ajutorul tehnologiei, orice competitor te poate ajunge din urma foarte usor in ceea priveste produsele sau serviciile pe care le oferi, insa capabilitatile pe termen lung ale organizatiei le construiesti doar investind in oameni. Odata ce ti-ai construit un nucleu de oameni bine pregatiti, cu o cultura de organizatie solida, este mai greu sau dureaza mai mult sa te concureze cineva.
"E un cerc: creste businessul - cresc oamenii, cresc oamenii - creste businessul. In general ne straduim sa promovam din interior, sa avem oameni bine pregatiti", explica Popescu.
Ea precizeaza ca in ultimii 2-3 ani fluctuatia personalului a fost de sub 5%. In opinia sa, diferenta dintre companii o fac atitudinea si cultura organizationala solida.
Astfel, s-a intamplat ca unii angajati sa fie promovati in 2-3 luni ori 6 luni de la angajare. "Nu suntem o companie rigida care sa astepte 3 ani pana sa faca o promovare. Un exemplu sunt posturile de office assistant receptionist in care angajatii nu prea au ocazia sa capete vechime pentru ca tot timpul se ivesc posturi in alte departamente si daca oamenii respectivi performeaza ii promovam", explica Popescu. Ea specifica faptul ca promovarea se face treptat de la o pozitie de office asisstant pe un post de specialist intr-un alt departament sau eventual asistent de departament, treapta