Constructorul Autostrazii Transilvania, compania americana Bechtel, a anuntat marti ca a finalizat cel mai mare viaduct de pe tronsonul 2B (Campia Turzii-Gilau) al Autostrazii Transilvania, a carei constructie a inceput in urma cu doi ani - relateaza agentia NewsIn.
"Viaductul are o lungime de aproape un km (960 m) si o inaltime de 23 m (echivalenta cu un bloc de 8 etaje) si este situat peste raul Aries, pe sectiunea 2B (Campia Turzii - Gilau) a Autostrazii Transilvania. Lucrarile la constructia viaductului au inceput in iunie 2007, dar au continuat cu intermitente pe parcursul anului 2008, din cauza lipsei de finantare", se arata in comunicatul companiei.
Potrivit constructorului, pentru constructia viaductului au fost necesare 192 de grinzi de tip U, cu o greutate de 160 tone fiecare, lucrarile fiind finalizate prin turnarea placii de suprabetonare, astfel incat viaductul va putea asigura, din acest moment, continuitatea transportului greu pe aliniamentul autostrazii.
In prezent, pe tronsonul 2B (Campia Turzii - Gilau) se desfasoara lucrari de hidroizolatie si asfaltare la alte zece structuri - poduri, pasarele, pasaje, viaducte, instalarea grinzilor de tip T la pasajul peste autostrada din apropierea nodului rutier de la Turda, activitati de terasamente la nodul rutier de la Gilau.
In zona nodului rutier Gilau, unde vor fi cinci benzi de urcare si coborare de pe autostrada, s-a aflat o fosta groapa de balastiera, plina cu apa, care a trebuit sa fie desecata si umpluta cu balast si piatra. In prezent, se lucreaza la patru podete tubulare si casetate pentru evacuarea apelor pluviale si la benzile A si C de urcare pe autostrada.
"In paralel, pe sectiunea 3C a Autostrazii Transilvania, intre Surplacu de Barcau si Bors, contractorul (Bechtel, n.r) este in plin proces de mobilizare a fortelor de munca, reluandu-se l