Cum are intentii sa accelereze in business, ca orice alta entitate care vrea sa faca vanzari, respectiv profit, marca Mos Craciun a prospectat piata si a decis: Asia este cel mai bun loc de pe glob unde sa-si ridice potentialul.
Petri Paarnio, director al Santa Claus Licencing, firma care detine drepturile de exploatare a marcii finlandeze Mos Craciun, spune ca vrea ca Mosu’ sa aduca bucurie copiilor, dar in acelasi timp sa puna afacerile pe roate in intreaga lume, incepand cu China. "Mos Craciun este un simbol. El inseamna stare buna de sanatate, solidaritate si valori cum ar fi sa oferi fara sa astepti ceva la schimb", completeaza Paarnio.
Santa Claus Licencing si autoritatile turistice finlandeze simt ca Mos Craciun este un brand atat de puternic incat ar putea dezvolta o industrie de milioane de euro, bazata pe jocuri pe calculator, evenimente internationale, parcuri tematice si merchandising. Asa cum este acum, el atrage mii de turisti de fiecare Craciun in orasul arctic Rovaniemi, capitala nordica a regiunii Laponia finlandeza, care cauta experiente autentice alaturi de Mos Craciun.
Dar zona slab populata, unde traieste cel mai faimos locuitor al Polului Nord, nu este multumita sa aiba hoteluri, centre de activitate, magazine si restaurante pline doar in perioada de vacanta. "Mos Craciun este cel mai cunoscut brand al Finlandei, dar nu am facut tot ce putem cu imaginea lui ca finlandezi", a explicat director al Santa Claus Licencing. "Poate si pentru ca Craciunul dureaza doar o perioada scurta", a completat el.Mos Craciun, businessman in Asia
Desi tara trece prin austeritate bugetara, in decembrie, Parlamentul finlandez a dat unda verde pentru 300.000 de euro pentru a promova marca Mos Craciun in China. "In Europa, Craciunul este considerat in mod traditional o perioada scurta de timp. Dar, in Asia, Mos Craciun ar putea fi promovat ca u