David Lechleiter, director general al GlaxoSmithKline Romania: De anul acesta, vom incerca sa ne adresam unei piete globale. Vom incerca sa vedem daca putem produce la costuri si la standarde globale. De asemenea, de anul acesta vom incepe productia la Brasov a unui nou produs. Lansarea de noi produse, accentul pe partea de vaccinare, dar si inceperea productiei unui nou medicament la fabrica din Brasov sunt cele mai importante obiective pe care si le-a stabilit David Lechleiter, noul director general al GlaxoSmithKline Romania.
"In mod evident am un obiectiv, acela de a opri scaderea cotei de piata si apoi cresterea acesteia. Cred ca intr-o tara in care am investit foarte mult, acest lucru este asteptat de la mine. Sunt multe tari in care nu am investit nici in productie si nici in distributie, si cu toate acestea acolo afacerile merg mai bine decat aici", spune David Lechleiter, directorul general al GSK, in primul interviu acordat ZF dupa numirea sa la conducerea operatiunilor din Romania.
David Lechleiter ii succede in functie lui Roberto Musneci, iar anterior acestei numiri a ocupat functia de director general in cadrul GSK Slovenia. Potrivit lui Lechleiter, volumul investitiilor de capital ale GSK in Romania au ajuns la aproximativ 83 de milioane de dolari (66,4 mil. euro)
Cota de piata a companiei britanice pe plan local a scazut treptat, de la 10,9% la finalul anului 2004 la 8,1% la sfarsitul anului trecut, potrivit datelor Cegedim.
Principalul motiv care a dus la scaderea cotei de piata a GSK este politica de fixare a preturilor medicamentelor la un nivel extrem de scazut, masura folosita in special pentru protectia consumatorului, potrivit reprezentantilor GSK.
"Odata cu aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, vom vedea si primele schimbari in acest sens pentru ca o astfel de politica devine greu sustenabila", spune Lechl