Si in Romania a inceput goana dupa cadouri pentru Craciun. Cei mai multi parinti stiu ce cauta, dar nu stiu daca gasesc in magazinele de la noi.
In numele lui Mos Craciun, magazinele au umplut rafturile cu cele mai ravnite jucarii: masinute, papusi, ponei, articole de plus care reprezinta personaje din desene animate, seturi cu trenulete, jocuri diverse si console video. Este ceea ce isi doresc in acest an copiii din Romania si de pe intreaga planeta.
Mass-media exercita o influenta mare asupra copiiilor care vor sa aiba in lumea lor de acasa personajele preferate si jucariile carora li se face publicitate.
"Rolul mass-mediei este covarsitor: are rol formator de opinii, influenteaza comportamentul de consum si de cumparare. Nu intotdeauna ce este promovat in mass-media este in interesul parintelui si al copilului", spune psihologul Paula Irimia.
Anual, in Romania se vand jucarii de zeci de milioane de euro. Cele mai multe sunt importate. Producatorii si distribuitorii licentiati se plang ca majoritatea importurilor sunt reprezentate de jucarii care nu respecta normele si nu detin certificate de calitate.
In Statele Unite, "febra" cumparaturilor de jucarii a inceput inca din octombrie. Dupa ce in timpul anului vanzarile au scazut, piata americana si-a revenit in aceasta toamna, inregistrand o crestere de 50%.
Potrivit revistei "Toy Wishes", jucariile care vor avea cea mai mare cautare in aceasta iarna in Statele Unite sunt continuari ale unor serii de succes, precum Barbie, Monopoly sau Lego si produsele care inglobeaza tehnologie atractiva pentru copii.
Un ponei din plus realizat in marime naturala, o camera foto digitala, conceputa special pentru copii, si un sistem de jocuri video vor domina vanzarile din actualul sezon, prezice publicatia amintita.
IN TOPUL PREFERINTELOR @N_