De la Deva la Piteşti ar trebui să fie un drum expres
"Stii cam cati bani am cheltuit noi pe studii de fezabilitate care nu s-au transpus niciodata in proiecte? - spune Alin Goga, fost director Departamentul Juridic CNADNR. 50 de milioane. Tara asta e plina de… autostrazi. Vreau sa spun ca s-au cheltuit ca zeci de milioane de euro."
Ludovic Orban sta deocamdata in fruntea clasamentului la capitolul bani cheltuiti pentru nimic. Zeci de milioane de euro pe proiecte si studii care putrezesc acum in magaziile ministerului.
Drumul expres Pitesti-Craiova ramane unul dintre cele mai scumpe proiecte. Neaplicat. Trei cutii cu harti si planuri. Milioane de euro. "Studiul a fost undeva la 6 milioane de euro, 13 au fost proiectarea si consultanta pe durata constructiei." - afirmă Vali Stoica, manager firma consultanta. Studiile si proiectele au termen de valabilitate. Pentru multe dintre ele a expirat si banii au fost pierduti. Fostul ministru Ludovic Orban e de alta parere - "Astia sunt bani aruncati? Nu. Nici macar acum nu sunt bani aruncati pentru ca ai posibilitatea sa reactualizezi indicatorii..." "Teoretic, insistă Vali Stoica, poti sa spui ca ai proiectul, dar este foarte neadevarat, fiindca toate avizele sunt pe o durata determinata, ele expira, aviz de mediu, aviz de utilitati… un an, ele expira pentru ca sunt puse intr-un raft si uitate."
In Ministerul Transporturilor nici macar nu se stie exact cati bani sunt investiti in aceste proiecte neaplicate. Am cerut o lista a lor si sumele care au fost cheltuite. Ni s-a facut demonstratia despre cum se cum se lucreaza cu cifrele, cu bani, in definitiv in compania condusa de Daniela Draghia, cea care acum cativa ani le atragea atentia subalternilor sa fie atenti la zecimale. Am calculat sumele de pe lista companiei. Adunate, dadeau peste 800 de milioane de euro, bani investiti doar in proiecte ne