Ministerul Educaţiei a elaborat, în colaborare cu reprezentanţii sindicatelor, părinţilor şi ai elevilor proiectul de reformă a învăţământului, denumit „Codul Educaţiei”.
Ministrul Educaţiei a declarat ieri, că marţi, 11 august, se va mai întâlni o dată cu reprezentanţii sindicatelor, părinţilor şi ai elevilor, pentru a analiza împreună varianta finală a Codului.
Documentul, care completează legislaţia în vigoare şi o cuprinde în întregime, va fi apoi afişat pe site-ul Ministerului Educaţiei pentru a fi supus dezbaterii publice.
Codul Educaţiei se referă atât la invăţământul preuniversiat cât şi la cel universitar şi aduce reglementări menite să crească performanţele activităţii din sistemul de învăţământ.
Noi reglementări în Învăţământul Preuniversitar
Învăţământul obligatoriu se va prelungi 13 clase, care includ şi grupa pregătitoare.
De asemenea se va renunţa la tezele unice, iar testarea se va face la încheierea fiecărui ciclu de învăţământ.
Admiterea la liceu se va face tot prin repartizare computerizată, nota de intrare fiind calculată din media generală obţinuă în clasele V-VIII, care va avea pondere de 50%, şi din nota obţinută la testul de evaluare structurat după model european.
Examenul de bacalaureat va fi schimbat, acesta urmând să fie susţinut la trei probe: limba română, matematică sau istorie (în funcţie de profil) şi o probă la alegere. De asemenea, o etapă a examenului de bacalaureat va consta în evaluarea cunoştinţele elevilor la limbi străine şi folosirea computerului, în timpul clasei a XII-a.
Învăţământul preuniversitar va avea o Cartă a autonomiei şcolare, la fel cum este Carta universitară, care va cuprinde un regulament de organizare al elevilor, un statut al elevilor, al părinţilor şi un altul al profesorilor. Totodată, potrivit propunerilor, noua legislaţie din educaţie ar permite unităţi