După ce fostul ministru al Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a refuzat să le semneze dosarele de echivalare a funcţiei de educator/învăţător cu cea de profesor pentru ciclul primar, dascălii vin cu explicaţii. În cazul în care legislaţia îi va obliga să aibă şi studii de licenţă, ei susţin că că banii şi timpul reprezintă principalele impedimente.
Liliana Antonie este învăţătoare la o şcoală din sectorul 4 al Capitalei. Are o vechime de 30 de ani în învăţământ. A lucrat la aceeaşi şcoală în toată această perioadă şi a luat toate gradele cu note foarte bune.
Învăţătoarea a început să-şi facă actele pentru dosarul de echivalare pentru profesor în decembrie 2011.
În ianuarie 2012 dosarele au fost trimise la inspectoratul şcolar. ”Au existat nişte termene pe care le-am respectat, am obţinut 170 de credite. Eu nu am ratat niciun stagiu de perfecţionare. Pe unele le-am făcut de plăcere, la altele am mers pentru că eram obligată. În acest mod am primit toate creditele”, a spus Liliana Antonie.
Învăţătoarea arată că mai are 16 ani până la pensie şi se vede obligată să urmeze cursurile unei facultăţi.
„Nu ştiu ce voi face, nu ştiu dacă voi găsi finanţare. Cum şi când să merg la cursuri la facultate, şi când să merg şi la orele de la şcoală? Suntem puşi pentru a nu ştiu câta oară într-o situaţie de umilinţă pe munca noastră”, spune învăţătoarea.
Antonie susţine că nu există timp fizic să urmeze cursurile unei facultăţi la zi şi să-şi vadă în acelaşi timp şi de viaţa de zi cu zi. „Programul este până la 5-6 seara. După cele patru ore de curs stau alte 4-5 ore să pregătesc orele de a doua zi şi în acelaşi timp să fac proiecte sau să particip la proiecte demarate în folosul copiilor”, a arătat Liliana Antonie.
Ea mai spune şi că după facultate trebuie să urmeze şi cursurile unui masterat didactic, pentru că intră categoria stud