In actualul context economic, revista americana cu profil sportiv ESPN a folosit o tactica ce are mereu succes atunci cand vrei sa atragi atentia: un numar special cu nudurile unor sportivi celebri.
ESPN a lansat numarul de octombrie "The Body Issue" nu doar pentru a starni interesul cititorilor, ci si pentru ca, fiind vorba de o editie speciala, a reusit sa atraga si atentia si banii companiilor care prefera sa se promoveze prin intermediul presei scrise, scrie The New York Times.
Publicitatea din presa scrisa este in picaj in momentul de fata, insa editiile speciale par a fi singurele ce stimuleaza interesul advertiserilor. In cazul ESPN, spre exemplu, volumul de publicitate a scazut cu circa 24% in primele sase luni ale anului comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, potrivit Biroului de audit al tirajelor din Statele Unite. Paradoxal, "The Body Issue" este cea mai "generoasa" editie de octombrie din istoria ESPN, din perspectiva veniturilor incasate din publicitate.
"Argumentul prin analogie este ca platesti bani grei si pentru a fi promovat in timpul decernarii premiilor Oscar sau al campionatului american de fotbal, intrucat exista posibilitatea ca publicul tinta sa fie mai mare", spune Peter Gardiner, director al departamentului de marketing pentru agentia de publicitate Deutsch, membra a grupului Interpublic. "Spre exemplu, editia Man of the Year a publicatiei Time va fi mult mai interesanta decat numerele obisnuite ale revistei", explica Gardiner.
Numerele speciale tin in sah aparitiile obisnuite
Insa succesul editiilor speciale poate avea si efecte adverse, intrucat transforma numerele obisnuite ale revistelor in aparitii monotone, lipsite de stralucire. Advertiserii vor formate deosebite, promotii substantiale si evenimente de promovare atunci cand iau decizia de a-si face publicitate intr-o anumita revista