Inima de ciine de Mihail Bulgakov
Dramatizare de Yuriy Kordonskyi
Traducere de Violeta Popa
Regia: Yuriy Kordonskyi
Scenografia: Stefania Cenean
Cu: Victor Rebengiuc, Marius Manole, Mircea Rusu, Tania Popa, Cecilia Barbora, Serban Ionescu, Afrodita Androne, Radu Gheorghe, Florina Cercel, Alexandru Bindea, Dragos Ionescu, Razvan Popa
Potaile la putere
In Victor Rebengiuc, Kordonskyi si-a gasit probabil interpretul cu care talentul sau rezoneaza intr-o armonie perfecta. Actorul este inteligenta superioara devenita bun-simt, gestul, vocea, totul e temperat de intelepciunea a carei suprema calitate este puterea de a ruga, nu de a impune. El e ultima baricada a ratiunii in fata haosului ce tinde sa se stabilizeze. Preobrajenski a murit pe baricada, a cazut in lupta, si in fata lui ar trebui sa ne inchinam intr-o liniste pioasa. Marius Manole, omul-ciine si ciinele-om, joaca in cu totul alt registru, al desenului primitiv, grotesc.
Umilinta se combina cu obraznicia, slugarnicia cu tupeul; in doua sau in patru picioare, fiinta creata de Marius Manole se afla la antipodul umanitatii si actorul isi impune treptat prezenta centrala in spectacol. El are de partea lui autoritatea: comitetul de bloc – nu e mare lucru, ce poate sa faca un comitet de bloc? –, dar si aici regizorul a dat viata scenica nu datelor realitatii, ci esentei ei. (Magdalena BOIANGIU, Cotidianul)
Precedat de reputatia de elev al lui Lev Dodin, de reputatia scolii rusesti de teatru in general (pentru care in Romania exista si acum o supradimensionata admiratie), Yuriy Kordonskyi reusea sa faca, acum citiva ani, la Bulandra, unul din cele mai bune si rezistente spectacole ale ultimului deceniu. Un Unchiul Vanea realist, de o alta factura decit naturalismul pe care-l ascunde definitia autohtona a termenului, fara nici macar sugestia unei