Biletul de intrare pe piata produselor lactate din Romania i-a costat pe francezii de la Lactalis aproximativ 100 mil. euro. La trei ani de la preluare, perioada in care afacerile LaDorna au fiert la foc mocnit, Dorel Radu, directorul general al companiei, face pentru prima oara o radiografie a business-ului local si incearca un raspuns la intrebarea: A fost sau nu un loz castigator aceasta tranzactie?
Grupul francez Lactalis a intrat pe piata romaneasca in anul 2008 prin preluarea LaDorna, brand creat de omul de afaceri Jean Valvis, intr-o tranzactie evaluata la peste 100 mil. euro.
La trei ani de la preluare, Dorel Radu (foto), directorul general al LaDorna, considera ca decizia francezilor a reprezentat un loz castigator, in conditiile in care evolutia business-ului este una pozitiva, desi piata este in scadere.
“Poate actionarii si-ar fi dorit cresteri duble, triple ale afacerilor, insa evolutia business-ului este una pozitiva pe o piata in scadere”, afirma Dorel Radu.
Impactul cel mai mare odata cu preluarea de catre Lactalis a fost cresterea cotei de piata pe segmentul laptelui UHT la peste 40%, cu peste 10% mai mult fata de cota detinuta pana atunci, mai spune Radu.In plus, francezii au facut pasi importanti pentru dezvoltarea portofoliului, in special pe segmentul telemea, unde compania este acum in primii trei jucatori alaturi de Hochland si Friesland. Impreuna, cei trei producatori detin o cota de piata de 30% pe acest segment.
Totodata, odata cu intrarea Lactalis in actionariat capacitatea de procesare a crescut la peste 60 mil. litri de lapte. Intreaga materie prima este colectata de la peste 2.000 de ferme din zona Vatra Dornei, cantitate folosita in cadrul celor cinci unitati de productie detinute pe plan local (patru in nordul tarii si una in judetul Constanta, in comuna Mihail Kogalniceanu).
In luna iulie, Lac