•255 din cei 261 de directori ai unitatilor scolare iesene au primit calificativul "foarte bine" •Peste doua treimi dintre directorii unitatilor scolare din judetul Iasi sunt numiti prin delegatie
Daca rezultatele evaluarii directorilor de scoala, conform metodologiilor in vigoare, ar reflecta in sine starea reala a scolilor, ar insemna ca invatamantul preuniversitar iesean este un mic Rai pe pamant. In urma analizarii fiselor de autoevaluare ale celor 261 de directori ai unitatilor de invatamant din judetul Iasi (in mediul rural fiind evaluati doar directorii scolilor coordonatoare), nu mai putin de 255 au obtinut calificativul maxim, adica "foarte bine". Doar 6 directori, din care 5 in mediul rural, au obtinut calificativul imediat inferior, respectiv "bine". Fisele de autoevaluare ale directorilor au fost realizate de catre Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului (MECT) si au fost detaliate la nivelul Inspectoratului Scolar Judetean Iasi (ISJ). O fisa de autoevaluare vizeaza patru mari domenii de activitate: curriculum, resurse umane, resurse financiare si materiale, dezvoltare si relatii comunitare, fiecare dintre acestea fiind, la randul sau, detaliat si punctat separat. De verificarea fiecarui aspect cuprins in aceste fise se ocupa cel putin un departament al ISJ. Din cele maxim 100 de puncte posibile, peste 86 de puncte corespund calificativului "foarte bine", intre 71 si 85 "bine", intre 61 si 70 "satisfacator" si sub 60 "nesatisfacator". Dintre cele 261 de punctaje, cel mai mare este de 98 de puncte, iar cel mai mic de 75 de puncte. Faptul ca numarul celor care nu obtin "foarte bine" la aceste evaluari este practic insignifiant nu este, insa, de natura sa creeze o imagine relevanta asupra activitatii directorilor si nici sa induca o concurenta si o detasare reale intre acestia, lucru recunoscut, de altfel, intr-o oarecare masura si