Proiectul pasajului de la Piața Romană este măsura disprețului Primăriei Generale pentru pietoni. Pentru că traficul în zonă este vădit îngreunat de trecerile de pietoni, primaria baga sub pământ pietonii. Logica instituțională de a subjuga cetățenii mașinilor pe care le posedă este contrară decenței – poate, totuși, în București, la viitoarele alegeri ar trebui să se voteze cu carnetul de conducere. Căci orașul ăsta pare să fie doar pentru șoferi.
Proiectul propus de primărie urma să treacă în fazele de avizare fără o minimă consultare publică. În dreptul secțiunilor de informare și consultare, primăria a găsit de cuviință să treacă “nu e cazul”. Deci cetățenii nu au ce căuta în a-și da cu părerea cu privire la orașul lor, guvernarea locală paternalistă fiind încă în conștiințele aleșilor noștri. Cu toate astea, primăria a fost forțată (de niște ONG-uri) să organizeze o întâlnire cu bucureștenii. Aceasta va avea loc miercuri, de la ora 12, la sediul Primăriei Generale.
Intersecția de la Romană este, într-adevăr, un coșmar: pietonii sunt coșmarul șoferilor, iar mașinile sunt coșmarul pietonilor. Primăria a decis, și de data aceasta, să reprezinte șoferul în această dispută. Primăria este dispusă să cheltuiască 18 milioane de euro pentru a face mai ușor tranzitul mașinilor în zona Piața Romane. În toate țările civilizate, ierharhia este clară: pietoni, bicicliști, transport public, transport personal. Și asta pentru că un oraș este locuit de oameni, iar mașina este doar un mijloc. Prin aceste proiecte, autovehicolul ajunge să fie un scop în sine.
Urbanismul, ca și matematica, are o serie de axiome demonstrate de-a lungul timpului. Una dintre ele spune că un oraș gândit în termeni de trafic va genera și mai mult trafic. Măsura propusă de primărie nu va face decât să atragă și mai mult trafic în zonă, cu toate consecințele: poluarea aerului, p