Rand Sherif, directorul general al Interbrands, cea mai mare companie de distributie, se gandeste pentru 2009 numai la dezvoltare, pentru a castiga din volum ceea ce va pierde din valoarea pietei, scrie revista BUSINESS Magazin.
"In fiecare an, invat un singur cuvant in romana. Atunci cand am primit bonusuri, am invatat doua", povesteste zambind Rand Sherif, cel care conduce, de aproape zece ani, cea mai mare afacere de pe piata distributiei, Interbrands. Compania, aflata pe locul zece in topul celor mai mari companii private, este singura afacere din domeniu care a depasit vanzari de un miliard de euro, aflandu-se la distanta considerabila de cel de-al doilea distribuitor din piata, Top Brands Distribution, cu afaceri de peste 300 de milioane de euro.
Rand Sherif priveste in acest an lucrurile cu un optimism prudent, dupa cum ii place sa spuna, si subliniaza ca totusi 2008 a fost un an bun pentru Interbrands, in care compania a crescut, in lei, cu 23% (Interbrands a raportat pentru anul trecut vanzari cu 12% mai mari decat in 2007 - ajungand la 1,17 miliarde de euro - dar si o reducere a profitului operational la jumatate, in jurul valorii de patru milioane de euro).
Desi spune ca a anticipat efectele crizei, Rand Sherif admite ca amploarea acestora a fost mai mare decat se asteptase. "Am anticipat o crestere a costului capitalului, dar nu si gradul la care s-a ajuns. De asemenea, am anticipat devalorizarea leului, dar nu la acest nivel."
La sfarsitul anului trecut, pe fondul schimbarilor din piata, Sherif a incercat o remodelare a strategiei, axandu-se in special pe reducerea riscului financiar si a costurilor. Interbrands are imprumuturi atat in lei, cat si in euro, "o forma de hedging cu avantaje si dezavantaje", spune Sherif. Acum, directorul Interbrands analizeaza posibilitatea de a creste imprumuturile in lei - chiar daca acestea au co