"Toyota face masini cu defecte!", "Dai o groaza de bani si te trezesti ca acceleraza brusc!", "Nici japonezii nu mai sunt ce erau!", spun cei care nu au la inima marca Toyota, dupa ce vad problemele cu care niponii se confrunta. "Masinile sunt sigure si problemele sunt o exceptie" "Presa a facut din tantar armasar", "E un complot contra Toyota", spun fanii marcii. Adevarul e undeva la mijloc, e clar ca sunt unele probleme de fiabilitate, dar nici nu trebuie cazut in extrema. Cum s-a ajuns aici? Cum e posibil ca imaginea unei marci care se mandrea cu fiabilitatea sa sufere acum imens?
Rechemari peste rechemari si o sumedenie de intrebari
De doua saptamani abunda informatiile despre milioane de masini Toyota rechemate pentru posibile probleme la acceleratie dar si la frane. S-a scris ca Toyota a lasat deoparte calitatea si a pus accent pe cantitate. S-a afirmat ca e o criza pe care Toyota o va simti ani intregi. Pe de alta parte, e foarte posibil ca numai cateva masini din multe milioane sa aiba vreo problema, iar presa e si ea responsabila pentru modul negativ in care marca Toyota e perceputa. Si japonezii au gresit in comunicarea cu presa la nivel mondial, astfel ca lucrurile au degenerat.
Recall-ul, o dovada de respect atat timp cat cifrele nu urca prea mult
Recall-ul, rechemarea in service e o practica obisnuita in Occident si in special in SUA unde recall-urile sunt mereu publicate, spre deosebire de Europa unde presa nu afla de toate si ce-i drept, nici nu are de ce sa afle, fiindca unele nu prezinta pericol pentru clientul final. Recall-ul e asadar o dovada de respect fata de client, o dovada ca producatorului ii pasa si ca e atent la cel mai mic detaliu care nu e in ordine.
Si la Toyota parea ca avem de-a face cu recall-uri obisnuite, insa lucrurile au scapat de sub control dupa ce numarul de masini chemate a aj