Companiile multinaţionale alocă bugete tot mai mari pentru crearea rezervoarelor de talente. Lansează programe, organizează concursuri sau asigură burse, prin intermediul cărora vânează cei mai buni studenţi. Când au venit în România, marile companii au adus în bagaje şi programe pentru tineri. Le-au despachetat pe rând, în funcţie de planurile de dezvoltare a afacerilor. În ultima vreme, a crescut semnificativ numărul firmelor care lansează programe, nu numai în facult
Companiile multinaţionale alocă bugete tot mai mari pentru crearea rezervoarelor de talente. Lansează programe, organizează concursuri sau asigură burse, prin intermediul cărora vânează cei mai buni studenţi.
Când au venit în România, marile companii au adus în bagaje şi programe pentru tineri. Le-au despachetat pe rând, în funcţie de planurile de dezvoltare a afacerilor. În ultima vreme, a crescut semnificativ numărul firmelor care lansează programe, nu numai în facultăţi, ci şi în licee, pentru că tinerii nu se mai înghesuie la uşa lor pentru un post oarecare. Programele efectuate în parteneriat cu instituţiile de învăţământ au acum nu numai rolul de cunoaştere şi selectare ţintită a talentelor, ci mai ales de ademenirea acestora. Concursurile, cursurile organizate cu specialiştii din întreprinderi, programele de stagiu în organizaţii, bursele sau alte parteneriate în beneficiul studenţilor, la care multinaţionalele fac tot mai des apel, sunt de fapt o „vânătoare de creiere tinere“ pentru posturile de intrare în companie. Managerii pun însă acum, în pachetul oferit tinerilor, şi imaginea companiei, aranjată cât mai atrăgător. Multe companii chiar au lucrat din greu pentru a fi „vandabile“, deoarece au devenit conştiente de faptul că forţa de muncă tânără şi performantă are alte valori.
Danone România es