Revoluţia propulsiei şi trecerea de la cea bazată pe combustibili fosili la cea electrică influenţează şi designul viitoarelor modele. Marile firme producătoare menţin atenţia publicului cu ajutorul modelelor avangardiste care prefigurează următoarele maşini de serie.
Producătorii dezvăluie zilnic prototipuri, iar în funcţie de cum vor fi primite acestea la marile saloane auto introduc inovaţiile tehnice în producţia de serie.
Opel Flextreme GT/E
Constructorul din Rüsselsheim va prezenta la Salonul de la Geneva conceptul electric Flextreme GT/E, probabil o avanpremieră la viitoarea generaţie Insignia/Astra. Flextreme este un coupé cu cinci uşi, cu o lungime de 4,76 metri, care dispune atât de un motor termic de 1,4 litri, dar şi de un propulsor electric alimentat de baterii. Motorul termic funcţionează doar pe post de generator care încarcă bateriile.
Maşina este propulsată doar de motorul electric. Conceptul este astfel capabil să parcurgă 60 de kilometri doar cu ajutorul motorului electric. În cazul în care foloseşte şi motorul termic „din dotare", conceptul german poate parcurge până la 500 de kilometri. Oficialii susţin că datorită motorului electric consumul total de combustibil al vehiculului nu depăşeşte 1,6 l/100 km, iar emisiile de CO2 nu depăşesc 40g/km. Viteza maximă a conceptului ar fi de circa 200 km/h, iar acceleraţia de la 0 la 100 km/h s-ar realiza în doar nouă secunde. Potrivit informaţiilor oficiale, bateriile se pot încărca în aproximativ trei ore, la orice priză standard.
Opel Flextreme GT/E este un coupe cu cinci uşi, cu o lungime de 4,76 metri, care dispune atât de un motor termic de 1,4 litri, dar şi de un propulsor electric alimentat de baterii
Kia Ray Concept
Coreenii de la Kia se pregătesc pentru revoluţia propulsiei, în următorii ani, cu un concept denumit Kia Ray plug-in. Dezvoltat de