Valoarea totala a pietei de digital marketing din Romania s-a ridicat, anul trecut, la 36-38 milioane de euro, estimeaza HyperActive, agentia de digital a grupului de comunicare Lowe. Aceasta ia in calcul, in evaluarea sa, cheltuielile media totale din 2010, inclusiv prin Google, Yahoo! sau Facebook, comisioanele platite agentiilor de digital, precum si bugetele investite in mobile marketing. HyperActive a lansat, joi, studiul Digital FactBook, in care estimeaza ca in 2011 piata de profil ar putea creste pana la 50 milioane euro.
Luni, IAB Romania si PwC Romania estimau, in ultimul lor studiu privind piata de publicitate online, ca anul trecut aceasta a atins valoarea de 20,4 milioane euro, ce nu include, insa, decat partial bugetele alocate campaniilor prin Google sau Facebook.
Estimarile HyperActive pentru piata de digital in 2010:
cheltuielile media totale, inclusiv cheltuielile media de tip performance (Google, Yahoo!, Facebook) - 24-25 milioane euro (cu 36% mai mult fata de 2009). Alex Visa, HyperActive: Raportul nostru a fost realizat inainte de aparitia studiului IAB Romania, luand in considerare acele date probabil cheltuielile media totale, in 2010, se ridica la 26-27 milioane eurocomisioanele platite agentiilor de digital locale (strategie, creatie, design, productie, social media, analytics etc) - 9-10 milioane eurobugete de mobile marketing - 2,5-3 milioane euro
Raportul HyperActive estimeaza ca in 2011 cheltuielile de publicitate in medii digitale vor putea sa depaseasca in valoare toate celelalte medii cu exceptia TV si sa isi revendice 11% din totalul bugetelor de publicitate.
Studiul Digital FactBook apreciaza ca anul 2010 a fost un an ce a impulsionat piata de digital, in conditiile in care au continuat sa creasca investitiile si atentia tuturor jucatorilor - clienti de publicitate, agentii si publisheri. Document