Platile online pentru activitatile de comert electonic (e-Payments) sau modalitatile de plata pentru bunuri si servicii utilizand dispozitivele mobile (m-Payments) au inregistrat cresteri spectaculoase in ultimii ani ca urmare a dezvoltarii tehnologiei de profil, potrivit unui raport al companiei de consultanta si outsourcing IT - Capgemini.
Pentru a va face o idee despre ce a insemnat industria de plati tip e-payment sau m-payment, la nivelul anului 2010 tranzactiile s-au ridicat la 22,5 miliarde, in timp ce in 2011 a cunoscut o crestere la 28,3 miliarde de dolari, potrivit analistilor.
Privind in perspectiva, analistii din piata se asteapta ca atat platile prin intermediul smartphone-ului cat si cele online sa creasca la nivel global, principalul motiv tinand de tendintele pietei si ale consumatorilor de a se orienta spre dispozitivele mobile si internet in detrimentul cumparaturilor traditionale.
Numarul de plati pe Internet se asteapta sa atinga 31,4 miliarde de dolari in acest an, evolutie sustinuta in ultimii 5 ani de o crestere constanta de cel putin 20%, potrivit Capgemini.
Inovatia si dezvoltarea produselor si serviciilor de plati electronice au condus la atragerea unui numar tot mai mare de clienti care la inceput au privit cu scepticism tenditele dar pe parcurs si-au dat seama de avanatajele acestei modalitati de cumparaturi.
Desi industria creste constant, acest lucru nu o va feri de provocari. Principalul pericol tine de diferitele forme de cumparaturi fara contract. In plus, cum modalitatea de plata prin intermediul smartphone-ului, cunoscuta si sub numele de NFC creste tot mai mult, exista riscul ca si platile propriu-zise online sa aiba de suferit. Citeste si:LIVE-BLOGGING de la ecomTIM, cel mai mare eveniment regional de e-commerceCum afecteaza login-urile sociale eCommerce-ul [INFOGRAFIC]Ce cumpara, cu adevarat, o