Pivatizarea CFR Marfa a esuat, patronul GFR, Gruia Stoica nu a adus banii necesari incheierii privatizarii CFR Marfa pana la termenul precizat, astfel ca privatizarea companiei nu a fost posibila, informeaza Adevarul.ro. Sursa imagine: Cotidianul.ro
Potrivit surselor citate, conditiile prevazute in contract nu au fost respectate, fapt ce a condus la esecul privatizarii CFR Marfa.
Una dintre obligatii ar fi avizul Consiliului Concurentei insa dincolo de acest aviz, cei de la GRF sustin ca statul nu a finalizat transformarea datoriilor CFR Marfa in actiuni.
Ministrul Transporturilor, a declarat ieri, ca responsabil pentru un posibil esec este secretarul de stat de la MTI Cristian Ghibu, responsabilul cu privatizarea companiei.
Cauza esecului rezida in termenul privind plata acestor 170 de milioane de euro. Pe 14 august 2013 a fost publicata in Monitorul Oficial Hotararea de Guvern privind privatizarea transportatorului feroviar de marfa. In aceasta HG, termenul de finalizare a transferului de proprietate a fost stabilit la 60 de zile calendaristice de la data intrarii in vigoare a actului normativ, respectiv 13 octombrie. In schimb, Gruia Stoica, proprietarul GFR, afirma ca "nu are nicio treaba" cu hotararea de guvern prin care data limita pentru finalizarea privatizarii CFR Marfa a fost fixata pentru 13 octombrie si ca el va respecta dispozitiile contractului de privatizare, unde se afirma ca trebuie sa plateasca aceasta suma dupa analizarea tranzactiei de catre Consiliul Concurentei. Totusi, o astfel de analiza ar putea dura cateva luni.
In cazul in care va fi fortat sa plateasca azi, Stoica a declarat ca va analiza varianta de a-si recupera cel putin costurile avute pana acum daca Transporturile nu obtin amanarea.
La finele saptamanii trecute, ministrul Ramona Manescu declara ca s-a consultat cu premierul Victor Ponta asup