Teoretic, prima manşă din ediţia centenară a Turului Franţei nu ar fi trebuit să aducă mari probleme rutierilor. În ciuda vântului puternic care a bătut în Corsica, primii 200 de kilometri s-au disputat fără mari incidente, de remarcat fiind doar căzătura lui Johnny Hoogerland (Vacansoleil-DCM). Dar un incident neprevăzut a schimbat soarta etapei. Din neatenţie, şoferul autobuzului echipei Orica-GreenEdge nu şi-a dat seama că nu poate trece pe sub panoul care marca linia de sosire. Acesta a rămas blocat fix pe linia de finiş, distrugând o parte din afişajul electronic şi din echipamentul care măsoară timpul rutierilor. Imediat, acesta şi-a pus mâinile în cap, dar nu a putut să mai facă nimic.
De aici, în pluton a fost haos! Directorilor sportivi le-a fost transmis în cască faptul că etapa va fi scurtată cu trei kilometri. Unii au putut să le comunice rutierilor acest lucru, iar alţii nu. Rezultatul a fost un carnagiu pe traseu. Din cauza faptului că toţi rutierii au încercat să ajungă cât mai în faţă, s-a ajuns la o căzătură teribilă, care l-a scos pe Tony Martin din cursă, neamţul leşinând în autobuzul echipei Omega Pharma-Quick Step. Contador, Geraint Thomas sau Peter Sagan au fost şi ei afectaţi, dar vor continua cursa. Etapa de sâmbătă dintre Porto Vecchio a fost câştigată de Marcel Kittel (Argos-Shimano), care i-a învins la sprint pe Alexander Kristoff (Katiuşa) şi Danny van Poppel (Vacansoleil-DCM).
Interesant este că cei de la Orica-GreenEdge s-au făcut cunoscuţi în pluton şi prin parodia clipului Call Me Maybe al cântăreţei Carly Rae Jepsen. Întreaga echipă, inclusiv şoferul buclucaş, a apărut într-un videoclip care a strâns peste 700.000 de vizualizări în timpul Vueltei de anul trecut.
Teoretic, prima manşă din ediţia centenară a Turului Franţei nu ar fi trebuit să aducă mari probleme ru