Desi in urma cu cinci ani ponderea televiziunii incepuse sa scada in bugetele de marketing, aparitia crizei a facut ca acesta sa fie cel mai ieftin mediu de promovare si implicit preferatul advertiserilor.
Astfel, cu toata ca internetul este vazut drept "copilul minune al publicitatii", incasarile sunt inca mici, iar in 2010 piata va depasi cu putin noroc 20 de milioane de euro, a declarat Orlando Nicoara, directorul general al Apropo Media, in cadrul in Orange MeetUp, eveniment organizat de Orange.
In timp ce numarul de utilizatori de internet creste, retelele sociale devenind tot mai populare - cei peste un milion de utilizatori ai Facebook si de peste patru milioane de Hi5 - , investitiile in acest mediu nu sunt inca foarte mari.
Costurile mici sunt si principiul pe care se bazeaza publicitatea de tip word of mouth, o modalitate de promovare prin intermediul conversatiilor fata in fata sau pe internet.
Dezavantajul este insa lipsa unor instrumente de masurare pentru a vedea in ce fel investitiile in acest tip de promovare aduc si vanzari.
De exemplu, 68% dintre internautii romani cu varste peste 15 ani citesc opiniile altor persoane atunci cand vor sa cumpere un produs, iar in cazul a 57% dintre utilizatorii de internet intentia de achizitie a scazut dupa ce au citit opinii negative despre un produs sau un serviciu.
“Word of mouth este un intrument de marketing foarte putenic, care aduce multi bani daca il folosesc corect. Cateva exemple de branduri care s-au dezvoltat astfel sunt Google, Starbucks, Zappos (n.red retailer online de incaltaminte) sau Weight Watchers (n. red. un program de slabit lansat in anii 1960). In ultimul timp conversatiile s-au mutat tot mai mult pe retele sociale, bloguri ori forumuri, “word of mouth” devenid astfel “world of mouth”, afirma Sam Berteloot, managing partner, la InSites Consulting, o comp