"Marketat" in Romania ca posesor al Premiului Special al Juriului la Festivalul de la Moscova, desi a obtinut ex-aequo un premiu minor, acordat de International Film Club'S Federation, "Despre alte mame", debutul in lungmetraj al regizorilor Mihai Ionescu si Tiberiu Iordan, e atat de slab incat te jigneste. Nici umor involuntar nu are, ca savurosul"Dincolo de America". E momentul sa apara la noi echivalentele premiilor Razzies.
Faptul ca e un film independent, realizat din resursele proprii ale realizatorilor - care sunt si scenaristi (alaturi de Silviu Geamanu), dar si producatori (prin compania lor, GEF Art Film) - nu e neparat o eticheta care sa dea mai multa calitate acolo unde nu exista defel.
"Despre alte mame" (http://desprealtemame.ro) poate fi folosit, in cel mai bun caz, ca material didactic pentru studentii la cinematografie (sa vada cum nu se face un film) sau pentru acei spectatori de la noi care cred ca stilul minimalist e atat de usor de obtinut incat oricine poate sa-l abordeze. Doar pui camera, filmezi doi oameni debitand ce le trece prin cap si gata, ai un film minimalist autentic.
Sau filmezi cinci oameni stand aproape 83 de minute in Gara de Nord (echivalentul unei zile intregi) si debitand fel de fel de prostioare legate de cuvantul "mama". Jocuri de cuvinte despre "mama ma-sii" egal "bunica", glumite care se doresc cu scai la public despre cum traduci injuraturile de mama in engleza (literal, fireste), idei aruncate ca piatra despre mama unuia dintre ei care a vandut casa de la tara si a disparut cu banii, sau despre mama altuia care e posesiva sau despre alta mama care nu mai stiu ce a facut. De ce? Pentru ca titlul o cere - alt argument nu se intrevede (in ciuda "tragismului" finalului).
Cei cinci tineri care filmeaza timp de o zi si o noapte un documentar despre Gara de Nord mai mult stau. Cateoda