Directorul Companiei de Autostrazi, Mihai Grecu, a comunicat, miercuri, la Iasi, ca intentia autoritatii centrale este ca exproprierile pe traseul Autostrazii Est-Vest sa fie facute de constructorii care vor castiga licitatiile pentru realizarea soselei rapide, relateaza NewsIn.
"S-ar simplifica procedura de expropriere si nu ar mai fi implicate asa de multe institutii ale statului ca acum. In plus, constructorul va putea corela lucrarile cu exproprierile", a afirmat, intr-o conferinta de presa, Mihai Grecu, directorul Companiei Nationale de Drumuri si Autostrazi.
Firma Iptana SA a finalizat studiul de prefezabilitate a proiectului autostrazii, fiind stabilite traseul si costurile acestuia, a mai anuntat Mihai Grecu.
Autostrada va fi impartita pe trei tronsoane. Primul tronson (105 km) va face legatura rutiera dintre localitatile Targu Mures si Ditrau (judetul Harghita). Cel de-al doilea tronson (100 km), are punctul de plecare din Ditrau si va cuprinde localitatile Tulghes, Poiana Largului si Targu Neamt. Al treilea tronson (110 km) va continua legatura spre est, prin comuna Motca (judetul Iasi), orasul Targu Frumos, nordul municipiului Iasi si Ungheni, adauga Grecu.
"Costurile optime pentru realizarea unui kilometru de autostrada sunt de 13,9 milioane euro. Costurile totale se ridica la circa 4,4 miliarde euro, iar lungimea autostrazii va fi de 315 km", a mentionat Grecu.
Directorul Companiei Nationale de Drumuri si Autostrazi a adaugat ca autoritatea pe care o conduce are intentia de a demara licitatiile pentru constructia autostrazii in baza studiului de prefezabilitate si a unui studiu geo-tehnic ce va fi realizat, pe fiecare dintre cele trei tronsoane, pana la sfarsitul acestui an. Pratic, autoritatea vrea sa sara peste etapa intocmirii studiului de fezabilitate pentru a grabi constructia autostrazii.