Edilii vor să elimine concurenţa prin contopirea societăţilor care administrează microbuzele şi tramvaiele din Botoşani. Bugetul local ar putea scăpa de povara investiţiilor în transportul din oraş, dacă se va găsi o formulă de a aplica noua Lege a Parteneriatului Public Privat (PPP).
Noua Lege a Parteneriatului Public Privat ar putea fi aplicată în Botoşani pentru îmbunătăţirea transportului în comun.
„Vom căuta o variantă astfel încât să modernizăm transportul local şi acesta să fie mai eficient. Nu este normal ca pe acelaşi traseu să meargă şi tramvaiul şi maxi-taxi şi ambele să aibă câte trei-patru călători“, a spus viceprimarul Cătălin Alexa.
Lipsea cadrul legal
Ideea înfiinţării unei singure societăţi de transport în comun nu este nouă, însă până acum nu s-a găsit un cadrul legal pentru fuziune.
„Vreau ca cele două mijloace să meargă complementar. Când tramvaiul nu are destui călători, bag microbuz şi invers. Câteodată eu nu pot să transport toate persoanele şi tramvaiul merge de multe ori aproape gol. Cele două ar merge excelent, dar să se completeze, nu să concureze“, a precizat Dumitru Bălan, administratorul societăţii Microbuzul. Contopirea celor două societăţi de transport în comun ar fi benefică şi pentru botoşăneni, care nu pot acoperi în prezent întreg oraşul cu un singur abonament.
Un bilet şi pentru tramvai şi pentru maxi-taxi
„Eu am abonament pe tramvai, dar nu pot să circul pe bulevardele principale. Aici sunt nevoită să cumpăr bilet de maxi-taxi. Dacă legea îmi oferă gratuitate pe mijloacele de transport, ar fi normal să primesc şi pentru maxi-taxi“, a precizat Alexandrina Mighiu, pensionară.
Parteneriatul public-privat se poate realiza prin diverse tipuri de contracte prin care investitorului privat îi sunt transferate obligaţii ale partenerului public, printr