Evenimentul SEMA Motor Show 2013 ce şi-a deschis porţile în Las Vegas (americanii folosesc apelativul „Sin City”- oraşul păcatelor) aduce un moment important pentru Honda. Niponii fac paşi evolutivi importanţi, astfel că celei de-a noua generaţii Civic i se alătură versiunile Coupe şi performantul Si Coupe în 2014.
Tradiţionalul salon american SEMA (acronimul de la „Specialty Equipment Market Association”) este şi anul acesta o vitrină tehnologică a industriei auto „after-market” şi nu numai. Alături de constructorii consacraţi, grosul lansărilor vizează modele preparate şi îmbunătăţite de către firme specializate de tuning sosite de pe întreg mapamondul.
În ceea ce priveşte designul noii Honde Civic Coupe 2014, se pot remarca similitudini cu subcompacta Honda Fit. Astfel, raportat la aspectul frontal al hatch-ului Civic clasic, grila la coupe încastrează mai multe linii paralele şi curbe ce par a intruza blocurile optice. Călcând pe urmele sedanului derivat din compactă, Civic Si Coupe 2014 primeşte o capotă restilizată şi bare noi, plus un kit aerodinamic posterior (eleron pe capacul portbagajului, spoiler coborât şi un difuzor ce încorporează evacuarea), elemente „must-have” de altfel, ce-l plasează astfel în rândul bolizilor cu pretenţii în a „toca” seturi întregi de cauciucuri. Deşi este vorba despre o declinare a unui model compact, jantele speciale au dimensiunea pe 18 ţoli.
Modelul pe 2014 Honda Civic în două portiere prezent la SEMA Motor Show 2013 utilizează un propulsor în patru pistoane, dar la o cilindree superioară de 2.4 litri simplu aspirată. Raportată la precedentul model, puterea a crescut doar marginal ( +5 CP şi +5 Nm) rezultând o fişă tehnică în care sunt înscrişi 208 căluţi la 7.000 rpm şi un cuplu maxim de 235 Nm la 4.400 rpm. Bolidul rezolvă momentul 0-100 km/h în 6,1 secunde şi acoperă distanţa “etalon”, adică liniuţele pe 400