• Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) a stabilit, pentru anul acesta, o listă de 24 de târguri internaţionale de turism la care România va participa cu stand propriu - cu patru mai puţine faţă de anul precedent.
MDRT s-a conformat strategiei stabilită de firmele care au creat noul brand turistic al României, simbolizat de o frunză stilizată. Strategia spune că România trebuie să-şi promoveze brandul, prioritar, în opt dintre ţările din care au venit cei mai mulţi turişti, în 2009: Germania, Franţa, Italia, SUA, Austria, Marea Britanie/Irlanda, Rusia şi Ungaria. Târgurile de turism la care ministerul condus de Elena Udrea va participa, sunt organizate în aceste ţări, plus Spania, Polonia şi Israel. Şase dintre expoziţiile cu reprezentare oficială din partea României vor fi în SUA, cinci în Germania, trei în Austria şi câte două în Franţa şi Spania.
2010: 28 de expoziţii, 1,38 milioane euro
Cel mai mare stand, de 400 de metri pătraţi, va fi amenajat la Bursa Internaţională de Turism, organizată între 9 şi 13 martie la Berlin. În schimb, România va avea standuri de numai 10 mp la toate cele 6 târguri organizate în oraşe din Statele Unite.
Cheltuielile de participare la un târg internaţional de turism sunt generate de închirierea spaţiului pentru amenajarea standului (tariful mediu este de 100 de euro pe metru pătrat în ţările europene, respectiv 200 de dolari în SUA), amenajarea standului (dublează costul închirierii spaţiului), întreţinere (curăţenie, electricitate, internet, telecomunicaţii, asigurare etc.), deplasarea şi cazarea delegaţiei din România, promovarea standului României în cadrul expoziţiei - în principiu, prin organizarea unei seri festive, cu participarea unor artişti români cu reputaţie internaţională. Toate acestea, ridică factura totală la aproximativ 50.000 de euro.
Care listă e cea b