Edilii Capitalei au în studiu sincronizarea traficului, construcţia de pasaje şi crearea unui culoar unic pentru maşinile de intervenţie şi mijloacele de transport în comun Studiile
Edilii Capitalei au în studiu sincronizarea traficului, construcţia de pasaje şi crearea unui culoar unic pentru maşinile de intervenţie şi mijloacele de transport în comun
Studiile începute de municipalitate arată că, de la anul, traficul din Bucureşti va fi regândit. Este vorba de sincronizarea timpilor de semaforizare, reconfigurarea unor intersecţii, dar şi apariţia unor pasaje subterane sau supraterane în zonele în care se produc frecvent ambuteiaje. Cele 100 de intersecţii din inelul central de circulaţie vor intra în programul de management al traficului, urmând ca el să fie extins şi la restul intersecţiilor.
Traficul din Capitală nu a mai fost organizat de la jumătatea anilor `90. Micile retuşuri au fost făcute "din mers", însă ambuteiajele zilnice i-au făcut pe edili să se gândească la o reconfigurare a circulaţiei din Bucureşti. "Există un studiu pentru limitarea virajului la stânga", a precizat primarul Adriean Videanu la Comisia de dialog social de săptămâna trecută. Acest lucru prevede ca traficul de pe marile bulevarde sau străzi principale să nu mai fie jenat de virajele la stânga.
Undă verde pe GPS
O altă noutate va fi reorganizarea traficului pe trei priorităţi. Prima va fi pentru maşinile salvării, poliţiei şi pompierilor, urmează mijloacele de transport în comun şi pe ultimul plan va fi pus transportul individual.
Pentru a fi eficientă banda unică pentru acest tip de maşini, deplasarea lor va fi coordonată de un sistem GPS. "De exemplu, salvarea îşi bagă traseul când pleacă la intervenţie şi va avea undă verde pe acel traseu", a declarat Videanu.
La fel şi autobuzele, vor fi monitorizate pe satelit, iar în caz că vor ieşi