Arădenii vor trebui să schimbe mai multe tramvaie şi, deci, să cumpere mai multe bilete ca să străbată oraşul. Arădenii vor plăti mai mult pentru a călători cu tramvaiul. Cu toate că a fost modernizată calea de rulare pe zeci de milioane de euro printr-un împrumut BERD, şase linii de tram-vai vor fi desfiinţate. Motivul invocat este eficientizarea transportului în comun în Arad, însă, de fapt, este vorba despre o majorare mascată a preţului biletului de tramvai. Deşi, teoretic, el rămâne la aceeaşi valoare, pentru a ajunge la destinaţia dorită, de cele mai multe ori arădenii vor trebui să schimbe două tramvaie, deci vor folosi două bilete în loc de unul.
Mişcarea arădeană a acuzat Primăria Aradului că majorează mascat preţul biletului de tramvai. „Sub păcăleala eficientizării transportului cu tramvaiele, primarul Aradului, Gheorghe Falcă, dă o nouă lovitură arădenilor prin eliminarea a şase linii de tramvai, care înseamnă de fapt creşterea preţului şi scăderea confortului călătorilor", a declarat Claudiu Cristea, consilier local şi lider al Mişcării arădene.
Trasee schimbate
Cele şase trasee leagă cartiere mai îndepărtate ale Aradului. Acum, după ce Primăria va renunţa la aceste trasee, arădenii vor fi nevoiţi să schimbe câte două-trei tramvaie pentru a ajunge la destinaţie, deci vor consuma două-trei bilete în loc de unul singur. În cadrul modernizării căii de rulare pentru tramvaie, în proiectul BERD, au fost montate şi macazuri ultramoderne pentru tramvaie, ce uşurează munca vatmanilor care nu mai sunt nevoiţi să coboare din tramvai pentru a le schimba. „La Bancpost au pus un macaz nou pentru linia 16, s-au lăudat cu el, a costat o groază de bani, iar acum când lucrarea e gata desfiinţează linia 16, deci nu va mai fi folosit", a declarat Anca Vesa, membru în Mişcarea ară-deană. Prin desfiinţarea unor trasee, s-a modificat şi preţul abonament