In bankingul autohton au fost consemnate in ultimul timp mai multe procese de rebranding care au atras atentia atat specialistilor, cat si consumatorilor. Chiar daca vorbim de segmentul bancar de top, de mijloc ori zona societatilor de creditare, procesul de rebranding nu mai reprezinta o necunoscuta pentru piata romaneasca.
Pana acum, procesele de rebranding au fost destul de rare in zona bancara locala, insa perioada urmatoare va aduce un numar mai mare de initiative de improspatare a imaginii ale unor banci din Romania.
�Re-brandingul in domeniul bancar in Romania a aparut ca o necesitate in urma unor procese de fuziuni, achizitii, sau de noi directii strategice stabilite de actionar. Este unul dintre cele mai sensibile momente din viata unei organizatii, si de aceea, cred ca abordarea lui trebuie facuta cu atentie maxima, si pastrind un echilibru in atentia accordata clientilor externi cit si organizatiei in ansamblul ei�, a explicat pentru Wall-Street Robert Zanescu, Managing Director Garrison Group.
Cel mai recent caz de schimbare de identitate este procesul de rebranding Finansbank Romania in Credit Europe Bank, realizat in urma acordului dintre grupul turc Fiba si National Bank of Greece, care va costa peste 1 milion de euro.
"Procesul de rebranding nu s-a finalizat, dar, in general, va costa peste un milion de euro", a declarat vicepresedintele Credit Europe Bank, Omer Tetik. "Acesta va consta in schimbarea oficiala a denumirii bancii si a identitatii de corporatie", a adaugat el.
Numarul jucatorilor din sistemul bancar care vor trece prin schimbari de nume va creste in urma achizitiilor de pe piata bancara de anul trecut. In acest sens, Romexterra, achizitionata de banca din Ungaria MKB, va trece printr-un proces de rebranding, iar Mindbank va deveni ATE Bank Romania.
HVB Tiriac si UniCredit Romania au anuntat uniformiza