Antreprenorii care conduc afaceri de familie încep să-şi pună problema schimbului de generaţii în condiţiile în care au un puternic simţ al identităţii întreprinderii pe care o conduc, arată PwC Family Business Survey, primul studiu privind afacerile de familie din România, lansat pe piaţă în această primăvară de firma americană de consultanţă şi audit PwC.
Studiul arată că antreprenorii români au un puternic simţ al identităţii, sunt conştienţi atât de avantajele, cât şi de dezavantajele modelului lor de business, precum şi de poziţia pe care o au în piaţă,
„Prima ediţie a raportului dedicat antreprenorilor şi afacerilor de familie din România, PwC Family Business Survey şi-a propus să ofere afacerilor de familie şi antreprenorilor atât o platformă care să faciliteze schimbul de opinii, cât şi o fundaţie pentru creşterea şi dezvoltarea viitoarelor generaţii de antreprenori. Ecoul din piaţă la această iniţiativă a noastră a fost pozitiv“, a spus Alexandru Medelean, director PricewaterhouseCoopers, lider în servicii integrate pentru antreprenori şi afaceri de familie.
„Atât proprietarii afacerilor de familie, cât şi angajaţii acestora sunt mai implicaţi în activităţile firmei şi mai preocupaţi de rezultate, asumându-şi responsabilitatea atât pentru succese, cât şi pentru nereuşite. De asemenea, există un angajament puternic al proprietarilor faţă de angajaţi, faţă de clienţi şi faţă de afacere în sine. Acest angajament se reflectă şi în comportamentul personalului, care este mai loial şi rămâne alături de afacere vreme mai îndelungată. Astfel, afacerea de familie este parte din comunitatea locală“, relevă studiul PwC Family Business Survey în România.
Pe de altă parte, provocările specifice acestui sector de activitate sunt predarea ştafetei către generaţia următoare sau soluţionarea problemelor de familie, care ar putea avea impa