Început în 1982, drumul naţional dintre Orşova şi Moraviţa nu a fost terminat nici până în prezent. Din banii plătiţi pe reparaţii se putea construi o autostradă.
Lucrările au început în 1982, când s-a pus problema strămutării drumurilor din Clisura Dunării, afectate de construirea hidrocentralei de la Porţile de Fier. Lucrările au fost stopate în 1989 şi au fost reluate mult mai târziu", îşi aminteşte povestea drumului naţional DN 57, din Clisura Dunării, Cornel Marţincu, preşedinte al Institutului de Proiectare în Transporturi Rutiere, Navale şi Aeriene IPTANA. Drumul în cauză porneşte la Orşova şi după 170 de km ajunge la Moraviţa, pe un traseu pitoresc, în bună parte pe malul românesc al Dunării. An de an turiştii care traversează zona şi localnicii îşi rup maşinile în el şi se uită cu jind la malul sârbesc, pe care se află un drum naţional ca în palmă. La noi, ba mai cade o stâncă, ba se prăvale un mal, ba asfaltul este năpădit de cratere. În 20 de ani statul nu a găsit niciodată banii necesari terminării acestui drum, de altfel unul modest, pe două benzi. Singurele fericite sunt firmele de construcţii, care primesc de treabă şi sunt chemate de urgenţă să intervină când au loc alunecări de teren sau căderi de stânci. Mai de voie, mai de nevoie, la astfel de incidente, Compania de Autostrăzi bagă adânc mâna în buzunar pentru a plăti reparaţiile. Fără lucrările efectuate anterior anului 1989, DN 57 a înghiţit până acum 558 milioane lei (130 milioane euro), adică cam cât ar costa construirea de la zero a 30 de kilometri de autostradă.
După 30 de ani, doar la 70%
În 1989 şi apoi în 1992 statul a semnat cu firmele CCCF Drumuri şi Poduri Timişoara SRL şi Forconcid SA Râmnicu Vâlcea două contracte pentru „apărare şi consolidare DN 57" pentru 88 kilometri din drumul naţional în cauză. Deoarece zona este sensibilă, versanţii având în compoziţie rocă f