Guvernul intenţionează să introducă o taxă generală de poluare pentru toate autoturismele, în locul taxei auto, susţine ministrului Mediului, Lasylo Borbelz. "Eu rămân la ideea de a introduce o taxă de poluare cu ocazia înmatriculării maşinii în România, dar, în comitetul interministerial, am discutat şi despre o altă variantă: aceea a introducerii, pe viitor, a unei taxe generale de poluare, o taxă anuală care să înlocuiască taxa de primă înmatriculare", a spus Borbely,
Deocamdată, ministerul condus de Borbely a finalizat proiectul de lege privind introducerea unei taxe auto pentru maşinile mai vechi de zece ani care sunt introduse în ţară.
"Avem finalizat proiectul de lege şi avem avizul ministerelor. Urmează să avem o discuţie finală cu premierul, după care vom intra în şedinţă de Guvern. În 2010, au fost 110.000 de maşini noi cumpărate în România şi 230.000 de maşini second-hand, dintre acestea 41% fiind mai vechi de zece ani. În aceste condiţii, statul român nu putea să nu-şi permită să reacţioneze la acest lucru. Aşa încât, cine aduce o maşină în ţară mai veche de zece ani, trebuie să plătească o taxă mai mare", a explicat Borbely. Proiectul de lege privind modificarea taxei auto, postat pe site-ul MMP, prevede introducerea unei metode de calcul care să permită taxarea corectă şi reală a poluatorilor, bazată pe cantitatea de emisii cu impact asupra mediului produsă de aceştia, ajungându-se astfel la reducere a taxei cu circa 30% faţă de situaţia actuală.
Totodată, posesorii de autovehicule echipate cu motor diesel prevăzute cu filtru de particule, fapt confirmat de Regia Autonomă ''Registrul Auto Român'', vor plăti o taxă auto cu 25% mai mică. În urmă cu aproape trei luni, Curtea de Justiţie a Uniunii Europene /CEJ/ a decis că taxa pe poluare instituită prin reglementarea română şi care se aplică vehiculelor la prima înmatriculare, c