Cu toţii ştim despre legendarul TDI care de ceva vreme se impune fără mari probleme la Le Mans. Înainte de el a fost injecţia pe benzină FSI, din care au derivat actualele motoare Audi, "afectate" de curentul turbo - TFSI. Ne-am dorit foarte mult să ne bucurăm de experienţa unui benzinar cu tradiţie, care a evoluat constant sub capota maşinilor de serie, aşa că am ales pentru test un Audi A3 echipat cu un motor 1.8 TFSI.
Segmentul compact premium este fără îndoială dominat de un triumvirat german de tradiţie, Audi-BMW-Mercedes-Benz, fiecare din cei trei competitori mizând pe atuuri diferite pentru a se impune într-o clasă extrem de profitabilă. În timp ce BMW mizează pe clasica tracţiune spate, foarte apreciată de fanii condusului sportiv şi Mercedes-Benz a apelat la revoluţie pentru noul A-Class, Audi a rămas consecvent în proiectarea actualei generaţii a modelului A3.
Din această cauză, marca din Ingolstadt este acuzată că evoluează mult prea puţin de la o generaţie la alta, A3 fiind unul din modelele vizate. Să fie adevărate aceste afirmaţii răutacioase? Categoric nu, iar argumentele vor fi prezentate mai jos.
Primul şi poate cel mai important factor judecat aspru este design-ul, care conform criticilor a venit cu puţine modificări, transformând actuala generaţie a A3-ului într-un facelift al celei vechi. De acord, Audi nu a prezentat o caroserie dramatică odată cu noua generaţie, dar a ştiut foarte bine să transpună o siluetă deja clasică, apreciată, într-o caroserie modernă, cu linii simple. Într-un fel, designerii nemţi au reuşit să aplice cu succes formula "Simplitatea ramane cel mai sofisticat lucru".
Dincolo de aşa-zisa banalitate a exteriorului, noul A3 Sportback devine o maşină interesantă pe măsură ce te joci cu opţionalele disponibile şi având în vedere preţul acestora, probabil cu viitorul copiilor tăi. Pentru că nemţii au auzit