Autoritatile europene vor investiga daca intelegerea companiei aeriene low-cost maghiare Wizz Air cu aeroportul din Timisoara i-a oferit companiei un avantaj competitiv ilegal, care ar fi dus la disparitia unui rival.
Comisia Europeana va investiga, de asemenea, sistemul de subventii acordate aeroporturilor regionale din Romania, se arata intr-un comunicat al institutiei.
Astfel, autoritatile europene vor sa afle daca era nevoie de subventii in unele cazuri si daca acestea au fost acordate pe baza unui interes general. In plus, Comisia Europeana vrea sa afle daca imbunatatirea infrastructurii de acest gen este necesara, luand in considerea activitatea redusa a unor aeroporturi.
Potrivit investigatiei initiale, aeroporturile regionale din Romania sunt pe pierdere, iar aceste pierderi sunt acoperite de stat. Reglementarile europene permit oferirea de ajutoare pentru inceperea serviciilor la aeroporturile regionale sau pentru acoperirea unor costuri de interes economic general, insa nu si pentru a acoperi pierderile operationale, ani la rand.
In privinta Wizz Air, oficialii CE vor verifica intelegerea semnata in 2008, care prevede neplata unor taxe de 2,6 milioane de euro catre aeroportul din Timisoara, precum si reduceri suplimentare de 72 - 85 la suta pentru toate taxele de aeroport, in cazul aeronovelor mari (peste 70 de tone la decolare).
Autoritatile europene vor investiga daca intelegerea companiei aeriene low-cost maghiare Wizz Air cu aeroportul din Timisoara i-a oferit companiei un avantaj competitiv ilegal, care ar fi dus la disparitia unui rival.
Comisia Europeana va investiga, de asemenea, sistemul de subventii acordate aeroporturilor regionale din Romania, se arata intr-un comunicat al institutiei.
Astfel, autoritatile europene vor sa afle daca era nevoie de subventii i