Conceptul GLA dezvăluit în aprilie la Auto Shanghai 2013 s-a materializat într-un model de serie cu trei săptămâni înainte de marea lansare de la cel de-al 65-lea Salon auto de la Frankfurt.
Comparativ cu studiul Mercedes GLA Concept, crossoverul compact Daimler ce va rivaliza direct cu BMW X1 şi Audi Q3 cunoaşte ajustări dimensionale. Astfel, lungimea creşte cu 3,4 cm, de la 4.383 mm la 4.417 mm, lăţimea de 1.978 mm a fost redusă drastic cu 18 cm, la 1.804 mm, la fel şi înălţimea la plafon, coborâtă cu 8,5 cm, de la 1.579 mm la 1.494 mm. Portbagajul “înghite” 421 de litri sau 836 de litri cu bancheta culcată ce creează astfel o podea plană.
Modelul de serie care utilizează platforma MFA de la A Class şi-a pierdut ceva din “sclipiceala” şi stilul hi-tech al conceptului de acum patru luni, mai precis jantele de 20 de ţoli, garda la sol demnă de un G-Wagon, farurile cu tehnologie de proiecţie cu laser ori camera exterioară detaşabilă de pe plafon neregăsindu-se printre dotările pe care le va propune Mercedes-ul GLA Class.
La fel şi interiorul trece de la configuraţia de 2+2 locuri individuale la o banchetă unitară pentru 3 persoane în spate. În vreme ce GLA Concept propunea o notă exclusivistă prin bordul şi panourile portierelor din piele crem cusută, comenzile centralei Command Online din plexiglas negru, o consolă cu un cadru din aluminiu mat acoperit de un plexiglas ori iluminare ambientală cu LED-uri ce îşi schimba lumina în funcţie de temperatura selectată, modelul de serie preia planşa de la actualul A Class.
Gurile de ventilaţie sunt circulare, iar deasupra bordului este adăugat un ecran subţire cu afişaj color având o rezoluţie bună. Amprenta premium nu se diluează pe versiunea de serie, iar percepţia este de calitate desăvârşită.
Sub capotă, motorizările disponibile pe GLA sunt transplantate de la compactă. GLA 200 utilizează un motor