Evolutia vanzarilor producatorului Automobile Dacia in 2008, chiar daca a consemnat un plus de 11,7% comparativ cu anul anterior, la mai mult de 257.000 de unitati, nu a ajuns la nivelul estimat pe parcursul exercitiului financiar, nivel ce trecea initial de cifra de 300.000 de unitati.
Cresterile inregistrate in anii anteriori, de peste 17%, nu au mai fost posibile in contextul celei de-a doua variante a taxei de inmatriculare, care a lovit in vanzarile locale din semestrul doi, la care se adauga si caderea generala a pietei auto europene pe final de an, din cauza crizei financiare mondiale.
Potrivit estimarilor ZF, vanzarile Dacia, companie detinuta de grupul francez Renault, au atins in acest an 2,45 miliarde de euro, cu 23% mai mult decat in cursul anului trecut, cand vanzarile s-au apropiat de 2 miliarde de euro. Calculul a fost realizat considerand un pret mediu de 8.500 de euro pentru fiecare automobil comercializat pe plan intern si un pret mediu de 10.000 de euro pentru un automobil exportat.
"Este adevarat ca pentru Romania vanzarile au scazut, iar principalul motiv este introducerea taxei auto. Sunt foarte multe autoturisme second-hand care se comercializeaza pe piata autohtona, iar daca nu se vor lua masuri, exista riscul ca Romania sa devina cosul de gunoi al Europei", a declarat Jacques Daniel, directorul comercial al Automobile Dacia si Renault Romania in cadrul conferintei unde a anuntat rezultatele companiei pe 2008.
In 2008 vanzarile din Romania ale Dacia au scazut la 84.708 unitati de la nivelul de aproape 102.000 de unitati in 2007. Vanzarile companiei au scazut in ultimele luni ale anului, cea mai elocventa scadere fiind raportata in decembrie, cand Dacia a comercializat aproximativ 3.600 de masini, cu 55% mai putin decat in aceeasi perioada a anului precedent.
"Nu cred ca o masina Euro 4 trebuie sa fie taxata