Emisiunile de divertisment difuzate în primele două luni ale acestei toamne au obţinut venituri din publicitate de 12 milioane de euro.
Oferta de divertisment care se revarsă pe micile ecrane este de-a dreptul copleşitoare. În două luni (1 septembrie - 9 noiembrie 2011), numai cinci posturi TV - Antena 1, Pro TV, Kanal D, Prima TV şi TVR 1 - „au lovit" telespectatorii cu un „arsenal" impresionant de 27 de producţii de acest gen. Numărul este un record în istoria televiziunii din România. Este şi un semn că, în ciuda recesiunii din piaţa media, divertismentul rămâne o „marfă" ce asigură profit. Deşi consumă resurse însemnate, acesta face rating şi atrage bani din publicitate. De aceea, bătălia pe divertisment este crucială pentru televiziunile comerciale.
Din audienţa totală livrată reclamelor difuzate de cei cinci principali jucători pe terenul divertismentului, Antena 1 deţine o cotă de piaţă confortabilă de 43%. În ultimii ani, mai cu seamă după ce Antena 3 şi-a consolidat statutul de canal de ştiri, Antena 1 a investit masiv în producţia de „entertainment", poziţionându-se într-o staţie eminamente de show-uri. În două luni, Antena 1 a câştigat din divertisment suma de 5,33 milioane de euro (estimare „Forbes"). Cel mai profitabil produs, după calculele „Forbes România", este „Acces Direct", care a atras 1,7 milioane de euro din publicitatea difuzată, în perioada amintită.
Pro TV, un sfert din divertismentul TV
Pro TV deţine o cotă de 25% din audienţa totală livrată de „fruntaşii" distracţiei pe micul ecran. Trei producţii de la Pro TV se situează în primele cinci locuri în topul emisiunilor cu cele mai mari venituri din publicitate. „Happy Hour" se plasează pe locul doi, cu un venit calculat de „Forbes România" de 1,5 milioane de euro. Pro TV a adunat din reclamele difuzate suma de 4,31 milioane de euro.
„Cireaşa