Autorităţile de la New Delhi investesc miliarde de dolari ca să revitalizeze industria de ceai a ţării. Exporturile de ceai ale Indiei au scăzut de la 955 milioane de kilograme, în anul Autorităţile de la New Delhi investesc miliarde de dolari ca să revitalizeze industria de ceai a ţării.
Exporturile de ceai ale Indiei au scăzut de la 955 milioane de kilograme, în anul 2005, la doar 200 milioane de kilograme, anul trecut. Ministrul indian al comerţului, Jairam Ramesh, îi sfătuieşte pe producători să dea startul unei campanii agresive de marketing pentru a salva industria de ceai care se ridică la 1,5 miliarde de dolari.
Competiţia globală tot mai acerbă, consumatorii capricioşi şi muncitorii nemulţumiţi au adus industria indiană de ceai în pragul unei crize. Din cei 1,12 miliarde de locuitori ai Indiei, un milion lucrează în industria ceaiului. Încă din anul 1998, când punerea la vânzare a unei producţii de ceai de calitate îndoilenică a dus la scăderea drastică a preţurilor şi prin urmare şi a profiturilor, fermierii indieni întârzie de multe ori cu salariile angajaţilor. Muncitorii de pe plantaţiile de ceai au lansat dese valuri de proteste, în timp ce unii proprietari şi-au abandonat pur şi simplu moşiile.
După mai bine de 10 ani de neglijare a industriei de ceai, India încearcă să-şi salveze cel mai important produs de export. După China, India este cel mai mare producător de ceai din lume, iar întreaga industrie a ţării se ridică la 1,5 miliarde de dolari.
Pakistanul, o nouă piaţă pentru exporturile de ceai indiene
Anul acesta, guvernul indian a promis proprietarilor de plantaţii subvenţii şi împrumuturi de 1,16 miliarde de dolari pentru revitalizarea sectorului, în următorii 15 ani. Câţiva producători de ceai din India au luat deja exemplul celor din Sri Lanka şi Africa şi au început să-şi construiască un brand la nivel globa