În urma localizării de către specialiştii companiei ePayment a persoanelor care au efectuat tentativele de fraudă a reieşit că aceştia provin din Statele Unite (33%), România (24%), Italia (8%), Marea Britanie (7%). Tentativele mai provin şi din alte ţări precum Franţa, Brazilia, Spania, Germania sau Columbia, anunţă compania de servicii de securitate online.
Cardurile folosite în tentativele de fraudă sunt emise în proporţie de 38% din Statele Unite, 21% din România, 10% din Italia, 10% din Marea Britanie. Restul cardurilor folosite în încercările de a depăşi sistemul de securitate ePayment au fost emise din Franţa, Australia, Germania, Brazilia şi Canada.
Scade numărul tentativelor
„Tentativele de fraudă la plata online în magazinele care lucrează cu platforma de comerţ electronic ePayment au fost în 2011 mai puţine cu 15% faţă de anul anterior. Astfel, sistemul anti-fraudă ePayment, având în centrul său departamentul anti-fraudă care lucrează non-stop, a protejat magazinele online de pierderi de aproximativ 520.000 de euro, în fiecare lună fiind identificate în medie 400 de tentative de fraudă“, arată reprezentanţii ePayment.
Mai mult, la numărul tentativelor de fraudă identificate automat sau manual de către specialiştii ePayment în securitate la plata online, se adaugă un număr mediu de peste 15.000 de incidente de plată procesate de către operatorii companiei în 2011. Timpul mediu de răspuns pe Hotline pentru preluarea unui astfel de incident este de 25 de secunde iar volumul tranzacţiilor care au fost recuperate astfel de către departamentul suport pentru clienţii ePayment se ridică la alţi 520.000 de euro în 2011.
În telecom sunt cele mai dese incidente
Principalele tipuri de incidente întâlnite de către operatorii de la ePayment Hotline în 2011 au fost legate de:
• Neautorizarea unei tranzacţii online (introduce